Etelä-Savon kauppakamarin hallitus

Kauppakamarin toimintaa johtaa hallitus, joka huolehtii kauppakamarin hallinnosta ja toiminnan asianmukaisesta järjestämisestä siten, kun kauppakamarilaki ja kauppakamarin säännöt edellyttävät.

Kauppakamarin syyskokouksen vahvistamaan kauppakamarin hallitukseen kuuluu puheenjohtajiston (4) lisäksi 8 jäsentä vuonna 2024.

Puheenjohtaja:
Toimitusjohtaja
Mika Lemettinen
Hoivakehitys Oy
mika.lemettinen(a)hoivakehitys.fi

​​​​​​

Varapuheenjohtajina:

• Mikkelin kauppakamariosaston puheenjohtaja, toimitusjohtaja Marko Palhomaa, Aitoasunnot Palhomaa Oy LKV, Mikkeli (1.vpj.)
  • Savonlinnan kauppakamariosaston puheenjohtaja, toimitusjohtaja Simo Pylkkänen, Savonlinna Works Oy, Savonlinna (2.vpj)
  • Pieksämäen kauppakamariosaston puheenjohtaja, toimitusjohtaja Antti Tarkka, A2K Kiinteistöt Oy, Pieksämäki (3.vpj.)

​​​​​​​
Puheenjohtajistosta (4 kpl) muodostuu työ- ja vaalivaliokunta, joka valmistelee asioita esim. sääntömääräisiin kokouksiin. Puheenjohtajisto (+ 1 muu valittu luottamushenkilö) edustaa Etelä-Savoa Keskuskauppakamarin Valtuuskunnassa.
​​​​​​​

Hallituksen muut jäsenet:

• Hallituksen puheenjohtaja Petri Karjalainen, Virtasalmen Viljatuote Oy, Pieksämäki
  • Toimitusjohtaja Erkki Karppanen, Etelä-Savon Energia Oy, Mikkeli
  • Toimitusjohtaja Asko Lammela, LähiTapiola Savo-Karjala, Mikkeli
  • Kuntayhtymän johtaja, rehtori Jukka Mustonen, Itä-Savon koulutuskuntayhtymä, Savonlinna
  • Toimitusjohtaja Leena Nikula, Suur-Savon Osuuspankki, Mikkeli
  • Toimitusjohtaja Osku Nykänen, Mikkeli Siivotaan Oy, Mikkeli