Palvelun aatelia -kilpailu
Kuka voittaa Palvelun aatelia -kilpailun 2025?
Palvelun aatelia -kilpailussa etsitään Etelä-Savosta palvelun aatelia. Kilpailulla halutaan nostaa esiin korkeatasoista ja laajaa Etelä-Savon palvelutarjontaa sekä alan tunnettuutta ja kiinnostavuutta myös rekrytoinnin kannalta. Samalla teemme maakuntaa tunnetuksi ulospäin hyvän palvelun maakuntana. Kilpailu järjestettiin ensimmäistä kertaa 2024 ja tullaan järjestämään vuosittain. Vuoden 2025 ehdotusaika on avoinna tällä sivustolla 2.5.-3.8.2025.
Seuraa somessa #palvelunaatelia
Ehdotuksista valittavat finalistit arvioidaan mysteerishoppauksella
Ehdotusajan jälkeen Etelä-Savon kauppakamarin Kaupan- ja palvelualanvaliokunta valitsee 10 finalistia, joiden toimintaa arvioidaan muun muassa mysteerishoppauksella.
Voittajan julkistus Yrittäjägaalassa!
Ehdotuksissa annettujen perusteluiden ja mysteerishoppauksien avulla valiokunta valitsee finalisteista voittajan, joka kruunataan Palvelun aateliksi Yrittäjägaalassa tammikuussa 2026.
Yhteistyössä on voimaa
Etelä-Savon kauppakamarin kanssa yhteistyössä 2025 kilpailua ovat mahdollistamassa: Etelä-Savon maakuntaliitto, Hirvensalmen kunta, Juvan kunta, Kangasniemen kunta, MEKS Kaakko, Mikkelin kehitysyhtiö Miksei, Mäntyharjun kunta, OP Suur-Savo, Pieksämäen kaupunki, Puumalan kunta, SaaraLiu, Rantasalmen kunta, Savonlinnan kaupunki ja Sulkavan kunta.
Kiitos yhteistyökumppaneille kilpailun mahdollistamisesta!
Haluatko olla mukana viestimässä kilpailusta?
Tehdään kilpailusta yhdessä tunnettu kokonaisuus, jolla saamme nostetta palvelualalle ja koko Etelä-Savoon.
Voit ladata viestintään materiaalia alta löytyvästä materiaalipankista. Mikäli tarvitset eri kokoisia materiaaleja, ole rohkeasti yhteydessä Kristinaan: kristina.mustonen@kauppakamari.fi / 0447321180.
Palvelun aatelia -kilpailu on saanut alkunsa Kaupan- ja palvelualanvaliokunnassa, jossa on suunniteltu kilpailua korkeatasoisen palvelun ja laajan palvelutarjonnan esiin tuomiseksi. Kilpailun yhtenä tavoitteena on nostaa esiin palvelualan arvostusta sekä tehdä maakuntaa tutuksi loistavan palvelun maakuntana.
Kilpailu on saanut inspiraatiota myös Kuopion alueen kauppakamarin järjestämästä Parasta Palvelua -kilpailusta, jota on järjestetty jo vuodesta 2013. Lue lisää naapurimaakunnan kilpailusta täällä.
Service Excellence Competition
Who will win the Service Excellence Competition 2025?
We are sarching for excellence in service from South Savo. The competition aims to showcase high-quality and diverse services throughout South Savo, bringing greater awareness and interest to the industry. At the same time, we are branding South Savo as a well-known region of excellent service and versatile businesses. The first Service Excellence Competition was organized in 2024 and will be held annually from now on.
Anyone can suggest and excellent service provider through a suggestion form on this website. The suggestion period starts on the 2nd of May and ends on the 3rd of August. After the suggestion period, the South Savo Chamber of Commerce’s Trade and Service Committee will choose 10 finalists, whose operations and services will be evaluated, for example, through mystery shopping.
The winner of the Service Excellence Competition will be announced at the South Savo Entrepreneurs Gala in January 2026.
Palvelun aatelia -kilpailun 2024 voitti Sulkavan kioski Alanteen Helmi
Sulkavan kioski Alanteen Helmi valittiin Palvelun aatelia -kilpailun ensimmäiseksi voittajaksi 2024. Kioski sai ehdotuksissa ylistystä asiantuntevasta ja hyvästä palvelusta sekä kokonaisvaltaisesta asiakaskokemuksesta, jossa on huomioitu hyvä palvelu, viihtyisä ympäristö ja laaja palveluvalikoima. Myös Etelä-Savon kauppakamarin Kaupan- ja palvelualanvaliokunnan tekemissä mysteerishoppailuissa marraskuussa 2024 kioskin henkilökunta sai loistavaa palautetta toiminnastansa. Asiakas huomioitiin hienosti heti saapuessa iloisesti ja lämpimästi sekä kioskin tunnelma oli avoin ja kutsuva. Palvelualtis henkilökunta teki vaikutuksen ja vaikutti siltä, että nauttivat työstään. Lisämyynti oli luontevaa eikä tungettelevaa ja suositukset auttoivat valitsemaan tuotteita. WAU-fiilis syntyi henkilökunnan ystävällisyydestä, loistavasta sijainnista ja miljööstä. Palvelu oli hyvää ja asiakas huomioitiin hyvin. Shoppailijat kehuivat myös aukioloaikoja sekä terassia. Lue lisää.